آرش آرش ، تا این لحظه: 12 سال و 4 ماه و 21 روز سن داره

فارسان شهرکرد - روز ششم سفر

1391/6/1 15:13
نویسنده : مامان پگاه

صبح زود از خواب بیدار شدیم و بعد خوردن صبحانه و کارهای روزانه مربوط به تو سوار ماشین شدیم تا بریم یه گشتی تو شهر فارسان بزنیم

من و تو و روژینا و خاله ندا و بابا امیر سوار ماشین خودمون شدیم و دایی پیمان و زن دایی و خاله صبا هم با ماشین روژینا اینا راه افتادن

رفتیم سمت پیر غار ...

همینطور که از اسمش معلومه یه غار خیلی قدیمی بود ...  وقتی رفتیم داخل غار از شکل و شمایل داخل غار بنظر می رسید که بو می ها از اون به عنوان یه مکان مقدس برای روشن کردن شمع و نذر و نیاز استفاده می کنن ...

وروردی غار خیلی کوتاه بود و وارد شدن به اون کمی سخت بود ..

سمت دیگه غار یه جنگل بود که یه رود کوچیک با آب سرد ازش عبور می کرد ...

زیر اندازمون رو زیر درختها پهن کردیم و نشوندمت زیر درختها ، از قیافه ات معلوم بود که داری از این هوا لذت می بری و رضایت رو می شد به راحتی از چهره ات خوند ..

با علاقه در حالیکه دراز کشیده بودی به حرکت درخت ها نگاه می کردی و از اینکه نور از بین شاخ و برگ درختها به صورتت می خورد تعجب می کردی ..

صدای آب واقعا" در اون محیط خلوت و دور از صدای ماشینها آرامش بخش بود

فقط حیف که بعضی آدمها عادت نکردن وقتی از یه محیط پاک و زیبا و سالم استفاده می کنن موقع رفتن آشغال هاشون هم با خودشون ببرن و این جور این منظره زیبای طبیعی رو با رباله های پلاستیکی به نابودی نکشن ...

من و بابا تو رو به زن دایی و دایی سپردیم و خودمون رفتیم یه پایی به آب زدیم ، واااااااااای  که چه حالی داد ...

نزدیکای ساعت سه تصمیم گرفتیم برگردیم خونه یه استراحتی بکنیم و یه ناهاری بخوریم و بعد از ظهر باز بریم فارسان گردی

در راه برگشت به خونه بعضی مناظر برام جالب و زیبا بودن

خونه ای که از زیر اتاقش رود عبور می کرد و پنجره اش رو به سوی یه عالمه درخت باز می شد .... خوش به حال صاحب اون خونه

یه باغ پر از مترسک

رسیدیم خونه و بعد ناهار یه استراحتی کردیم و عصر طرفای 7:30 رفتیم یه جای دیگه که اسمش رو یادم نیست ..

یه دو ساعتی نشستیم و بعد برگشتیم خونه

اگر دوست داشتید در مورد شهرستان فارسان بیشتر بدانید :

شهرستان فارسان به عنوان یکی از شهرستان های استان چهارمحال‌وبختیاری ونیز بخشی از پیکره پرجاذبه ایران زمین دارای ویژگی ها وقابلیت های با ارزش کم نظیر وگاهی منحصر به فرد وتوأم با جذابیت های تاریخی فرهنگی است. این شهرستان مهم ترین کانون شهری در قلمرو سردسیر عشایر هفت لنگ بختیاری است ودارای جاذبه های طبیعی کم نظیری چون: غارسراب بابا حیدر، غار آقا سید عیسی، پیر غار، چشمه دیمه که گواراترین آب جهان شناخته شده است، رودخانه بازفت، دشت لاله های واژگون، شکارگاه های متعدد و... است. منطقه فارسان عمدتاً ییلاق عشایر بختیاری ومرکز حکومت خوانین آل بویه بوده است، ازاین رو قلعه هایی به نشانه اقتدار وسلطه خوانین درمنطقه ساخته اند. ازجمله جاذبه های تاریخی شهرستان فارسان می توان به: قلعه سردار اسعد بختیاری، قلعه دهناش، قلعه اسعدیه چلیچه، چم قلعه، کتیبه پیر غار مشروطیت و... اشاره کرد. صنایع دستی شهرستان فارسان شامل: بافت گلیم، جاجیم، چوغا، کلاه نمدی، نمد ونظایر آن همراه با ویژگی خاص خود می تواند در بازارهای محلی وجهانگردی عرضه شود ورونق پیدا کند. یکی از دیدنی های توجه برانگیز منطقه فارسان، کوچ طوایفی از ایل بختیاری است. تماشای کوچ عشایر ونقل وانتقال کلیه مایملک یک خانواده توسط چهارپایان، چرای گوسفندان وبز در دشت های سرسبز، صدای نی چوپانان، مراسم سئار وتیر اندازی، رقص دسته جمعی، مراسم ترکه بازی، بازی های محلی وقصه های محلی حال وهوای خاصی را برای هر تازه واردی برجای خواهند گذاشت.

مکان های دیدنی و تاریخی

مشخصات جغرافيايي

فارسان مركز شهرستان فارسان، از شهرهای استان چهارمحال و بختياری است كه در 30 كيلو متری جنوب باختری شهر كرد واقع شده است. هم چنين رود سراب باختر و جنوب اين شهر را مشروب می سازد.