آرش آرش ، تا این لحظه: 12 سال و 4 ماه و 21 روز سن داره

کوهرنگ شهرکرد - روز هفتم سفر

1391/6/1 15:30
نویسنده : مامان پگاه

صبح نزدیکای ساعت 9 از خونه راه افتادیم ، برناممون این بود که امروز به سمت کوهرنگ بریم و زیبایی های اونجا رو هم ببینیم ....

در مسیر کوهرنگ به مناظر زیبایی بر خوردیم

گله های  گوسفند و بز که در مسیرمون می دیدیم برای روژینا زیبا و دوست داشتنی بود ، حیف که تو خیلی کوچولو بودی و متوجه اونها نبودی ...

گاهی هم بعضی مدل هاشون مانع از حرکت ما می شد و باید صبر می کردیم تا از جاده عبور کنن ..

هتل های زیبا در دامنه کوه ، منو به این فکر انداخت که یک بار دیگه به این منطقه مسافزت کنم ..

کوهرنگ از طریق 3 انشعاب به زاینده رود متصل می شه ، 3 کانال پر آب ، ما به یکیش سر زدیم و ازش دیدن کردیم

این کانال های پر آب باعث شده بودن که دامنه های اطرافشون سر سبز تر از بقیه جاها باشن

ما هم از فرصت استفاده کردیم و عکس گرفتیم ..

و بابت این عکس تو و بابا من چقدر استرس داشتم که یه موقع از دست بابا نیوفتی ...

بابا لباس مردان بختیاری رو پوشید و من زود ازش چند تا عکس گرفتم ... همون موقع یه گله گوسفند هم از اونجا رد شد و بابا شد مثل چوپان سریال سلطان و شبان  ....

بعد هم روژینا جون لباس دخترهای بختیاری رو پوشید و ازش عکس گرفتیم ...

سوار ماشین شدیم و به سمت آبشار کوهرنگ جلو رفتیم ....

سیاه چادرهای بختیاری در کنار چادر برای گردشگر ها آماده بود ، ما هم زیر یکی از این چادر ها زیر اندازمون رو پهن کردیم

و بساط جوجه کبابمون رو راه انداختیم ..

هندونمون رو هم گذاشتم تو آب سرد تا خنک بشه و بعد .....

بهههههههلهههههههه

کنار آبشار عکستمون رو گرفتیم ..

و راه افتادیم تا بقیه جاهای دیدنی شهر کوهرنگ رو هم ببینیم والبته عکس بگیریم تا خاطره این روزهای خوب هیچوقت از ذهنمون خارج نشه .......

و البته باید بگم که جای یک نفر اونجا در کنارمون خیلی سبز بود ......

ای کاش دایی پژمان و پسر دایی عزیزت مهدی هم اومده بودن ...

مهدی ، عمه جون جااات  خیلی خالی بود فدات شم ایشالله سفر های بعدی ..

اگر دوست داشتید در مورد شهرستان کوهرنگ ( چلگرد ) بیشتر بدانید :

كوهرنگ يكي از جديدترين شهرستان هاي استان چهارمحال و بختياري است كه در شمال باختري استان چهارمحال و بختياري واقع شده است. اين منطقه از زيباترين و خوش آب و هواترين مناطق استان محسوب مي شود كهزرد كوه كوهرنگ، چشمه كوهرنگ، آبشار تونل كوهرنگ، دشت لاله‌هاي واژگون كوهرنگ، غار يخي‌چما كوهرنگ، پيست اسكي چلگرد و تونل كوهرنگ از مهم ترين آن ها به شمار مي‌آيند. دشت لاله هاي واژگون در 12 كيلومتري چلگرد و در نزديكي روستاي بنواستكي از توابع شهرستان كوهرنگ واقع شده است. وسعت زياد (3400 هكتار)، پوشش گياهي بسيار زيبا و ارزشمند، لاله‌هاي واژگون (اشك مريم) در دو نوع قرمز و زرد و نيز نزديكي به ديگر جاذبه‌هاي قطب سياحتي كوهرنگ، از اين منطقه، تفريحگاه بسيار مناسبي ساخته است. زمان رويش و شكفتن لاله‌هاي واژگون در اين دشت از اواسط فروردين ماه شروع و تا اواخر ارديبهشت ادامه دارد.